Lettország az orosz tévécsatornákat kikapcsoló üzemeltető bojkottjára szólít fel

RIGA, február 2 – RIA Novosti. A “Lett Orosz Unió uniója” párt felszólítja az ország lakóit, hogy bojkottálják a legnagyobb Tet kábelszolgáltatót, amely úgy döntött, hogy kikapcsolja számos orosz tévécsatorna közvetítését – mondta Miroslav Mitrofanov, az RSL társelnöke a RIA Novosti című lapnak.

Korábban a Tet társaság bejelentette, hogy abbahagyja a legnagyobb orosz tévécsatornák – a PBK (az Orosz Föderáció Első Csatornája balti országokban lévő műsorainak ismétlője), az NTV Mir, a Ren TV Baltiya, a Kinokomediya és a Kinomix – újraterjesztését. Az újraküldés február 1-jén leáll. Ezeknek a csatornáknak a helyett a nézőknek kínálnak majd másokat, a vállalat bejelentette, hogy továbbra is keresi azokat a csatornákat, amelyek hozzáadhatók a csomaghoz. “Nem – TETu, igen – az internetre!” Ez az új mottónk. Az RSL a Tet bojkottjára szólít fel, amely messze elragadott hamis ürügyek miatt megfosztotta ügyfeleit a kulcsfontosságú, orosz nyelvű csatornáktól, helyette információs szemetet kínálva. Meggyőződésünk, hogy ezt nem azért tették, mert a csatornák kapcsolódtak az Oroszország elleni szankciókhoz, és nem az állami propaganda jelenléte miatt e tévében. Ha a szankciók és a propaganda lenne a hibás, ezeket az orosz csatornákat az egész világon kikapcsolnák. De ez nem történik meg. Csak Lettországban kapcsolják ki őket, mint egy újabb lépést az ország orosz ajkú lakosságának marginalizálására és asszimilálására “- mondta Mitrofanov.

OLVASS TOVÁBB:  A KND-ben Ukrajna politikája miatt megengedték az ellenségeskedések fokozódását

Szerinte a leválasztott tévécsatornák közönsége nem megy a lett médiába.

“Őrült az elvárás, hogy az oroszok átálljanak a lett médiára, és lett nyelven, vagy legrosszabb esetben ukránul vagy angolul nézzék a tévét. A valóságban ez nem fog megtörténni. A lettországi oroszok online lesznek. De nem mind. vidéki térségekben és kisvárosokban gyakran a TET tartja fenn a távközlési szolgáltatások egészségtelen monopóliumát. A legszegényebb és a legidősebb emberek nem hagyhatják el a TET-t. Velük kapcsolatban az orosz nyelvű csatornák megsemmisítése értelmetlen kegyetlenségnek tűnik, végtelen bosszú. Ez a lett politikai elit ostobaságának és erkölcstelenségének a megnyilvánulása, amely egyre több korlátozást szab az orosz nyelv Lettországban történő használatára “- mondta Mitrofanov.

A Tet Lettország legnagyobb kábeltelevíziós szolgáltatója, a társaság részvényeinek 51% -a állami tulajdonban van.

A balti országok hatóságai többször akadályozták az orosz média munkáját. Az orosz külügyminisztérium egyértelmű jeleket adott ezeknek az államoknak az összehangolt vonaláról. Az orosz minisztérium megjegyezte, hogy a balti államokban a média zaklatásának esetei “világosan bemutatják, hogy Vilnius, Riga és Tallinn a demokrácia és a szólásszabadság elveihez való ragaszkodása milyen demagógiai kijelentéseket érdemel”.

OLVASS TOVÁBB:  Az Amnesty International abbahagyja Navalnij "lelkiismereti foglyának" tekintését

Decemberben az orosz ajkú lett lett újságírókat – köztük a Baltnews és a Sputnik Latvia portálokkal együttműködőket – az EU szankciórendszerének megsértésével vádolták, átkutatták őket, és elismerést kaptak a távozás elutasításáról. A vádakat a lett büntetőtörvény 84. cikke – “Az EU szankciórendszerének megsértése” – alapján büntették, a pénzbírságtól a börtönbüntetésig. A Sputnik Latvia és a Baltnews kapcsolatban áll a Russia Today médiacsoporttal. Ugyanakkor az e médiáknak írt lett újságírók nem az alkalmazottaik, hanem csak szabadúszó szerzőként működnek.

Az orosz külügyminisztérium büntető akciónak és a demokratikus társadalom alapjainak – a média és a szólásszabadság – megsértésének nyilvánvaló példájának nevezte a lett hatóságok orosz nyelvű újságírókkal szembeni fellépését. Az Orosz Föderáció diplomáciai osztálya megjegyezte, hogy a szankciók személyes jellegűek, személyesen kapcsolódnak a MIA Rossija Segodnya főigazgatójához, Dmitrij Kiselevhez, és nem vonatkozhatnak mindenkire, aki együttműködik a média holdingjával. Margarita Simonyan, a MIA Rossija Segodnya és az RT főszerkesztője reményét fejezte ki, hogy Oroszország reagál az orosz ajkú újságírók elleni büntetőeljárásokra.

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

Kérjük, írja be véleményét!
írja be ide nevét